Överskottsenergi...



Igår skrittade vi, eftersom det är de enda man kan göra just nu.
Han ska skos imorgon och får då fyra broddar i varje fot och jag hoppas verkligen att det iallafall går att trava på volten. Det är de enda dåliga med säby, vi har inget ridhus.
Mamma jobbar ju så hon är inte hemma förrens halv sju så jag hinner inte dit innan det är mörkt heller.


Idag slutade jag tidigt iallafall så jag kom till stallet runt tre och passade på att rida ut.
Tji fick jag, efter han har skritt/ travat sen i torsdags, kunde jag inte hålla honom i ett normalt tempo.
Herregud. Dessutom hade jag glömt spänna sadelgjorden så när jag fattade galopp så började han studsa och kastade sig överallt.
Han blir så himla tittig när han är överpigg också så jag satt mest och försökte sitta kvar!
Haha! Men men på söndag är det hoppning!




Haha vad roligt, exakt det här hade vi på oss idag, bilden är tagen av Rasmus för en månad sen ungefär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback